Onychocryptosis ( angewuessenen Zeiwennol)

Dest ass een Konflikt zweschen Lamina an periungualem Gewebe, der Schmerquelle, Morbiditeit an fonktioneller Impotenz.

Et handelt sech em een spezifeschen Zoustand vun den Zeiwenneel Et gin vill Behandlungen dofir: medizinesch-pedikuresch an chirurgesch.

Dat chirurgescht Management emfaasst zweu Aarten vun therapeuteschen Ansätz: Dei, dei op dat periungualt Gewebe zielen an dei, dei d’Nageltablett betreffen, woubai een Ausriss deelweis vun der Tablette, gefolgt vun enger Phenoliseierung oder d’Bolltechnik emmer ganz beleift sin.



Helome an Hyperkeratose

Helome (Hingeraan “Hühneraugen”) sin lokaliseiert Verdeckerungen vun der Hornschicht vun der Haut, weieng en kegelförmigen Kär bilden an oft mol Schmerzen an den Feiss verursachen. Sie befannen sech an den Hammerzeiwen, zweschen den Zeiwen oder an der Fousssuel.

Hyperkeratose (Hornhaut) sin diffuse Verdeckerungen ennerschidlecher Hautgreisst, dei oft ennert dem Vierfouss oder ennert der Ferse optrieden.

Des zwee Fahrzoustänn gin oft duerch Schung verursacht dei net gudd setzen oder passen. Sie kennen awer och op eng mechanesch Instabiliteit zereck ze feieren sin, dei Reiwung oder d’wiederhuelten Iwerlaaschtung am betraffenen Bereich erzeugt. Drechen Haut kann och een häufegen Faktor sin den dest ausleisen kann.



Onychomykose

Onychomykose, oder och nach Nolpilz genannt, ass eng Infektioun vun den Neel. Zeiwennolpilz kann duerch ganz verschidden Arten vun mikroskopesch klengen Pilzer veruersacht gin. Et handelt sech meeschten em Dermatophyten (besonneg un den Feiss), em Hefen vun der Gattung Candida (besonneg un den Hänn) , an dann nach mei selten em Schimmelpilze ( 2 bis 17% vun den Fäll awer just). Dei Neel dei am stärksten oder am offsten betraff sin, sin dei vun den Feiss, an besonneg dei vun der grousser Zeiw. D’Iwwerdroen vun Dermatophyten schengt oft vun Mensch zu mensch ze gescheihen. Am Joer 2014 huet d’Onychomikose an Frankreich ronn 30% vun den oberflächlegen Mykosen aus, dei Dermatologen viergestallt gin waren an bal 50% vun den Ursachen fir Neelpathologien ( seugenannten “Onychopathien”).

Wann een d’Dermatophyten, dei verantwortlech fit d’Infektioun sin, entfernt, dann ged dei normal Farw an Form vum Nool net mei direkt hiergestallt. D’Form an d’Farw vum Nool gin reicht beim Wuesstum rem hiergestallt.

An den leschten Joeren hun d’Dermatologen en Anstieg vun der Onychomykose opgrond net dermatophytischen Schimmelpilzer (NDM) gemeld., ouni denen hier Entwecklung erklären ze kennen. An desen Fäll sin d’Krankheetserreger, beispillsweis Scopulariopsis brevicaulis oder Arten vun den Gattungen Fusarium oder Aspergillus oder soguer aner selten Schimmelpilzer.



Diabetescht Foussgeschwür: eng hannerhälteg Krankheet

Bei Diabetikern resuleiert den Foussgeschwür aus drei Mechanismen:

  • Schädegung vun den Nerven (Neuropathie), dei zu Sensibiliteitsverloscht, Deformatiounen an zur Ausdrechnung vun der Haut feiert.
  • Schädegung vun den Blutgefässen ( Arteriopathie) vum Been: Den Fouss vum Diabetiker ged net mei richteg mat Blut versuergt, wat zu Nekrose feieren kann. Eng sekondair Infektioun, dei d’Geschwier nach verschlemmert. Et ged vum Grad 1 ( net infizeiert Geschwür) bis zu Grad 4 (infizeiert Geschwür mat Feiwer dobai) klassifizeiert.
  • Zu den Faktoren dei dest ausleisen kennen, zielen kleng Traumata, souwei och ongeegnet Schong, verletzten Fangerneel/Zeiwenneel, Barfouss lafen, asw...Opgrond vum Empfindlechkeetsverloscht gin dei oberflächlech Verletzungen vum Patient oft einfach ignoreiert. Aus desem Grond gin 40% vun den diabeteschen Foussgeschwüren just per Zoufall entdeckt.


Dei Behandlung vun diabeteschen Foussgeschwüren erflooegt an engem Zentrum den dorop spezialiseiert ass. D’Behandlung beinhaltet d’Proppermachen vun der Wonn, d^Hierstellen vun den Verbänn, d’Annhuelen vun Antibiotika an besonneg een starken Ausfloss.

Dei Entluedung besteet doran, d’Ennerstetzung vum Geschwür um Buedem ze vermeiden, domat et mat naicht an Kontakt trett. Dest beinhaltet dat den Patient am Bett bleiwt, eng Verwendung vun Kretschen oder Geräter, sowei zB. Orthopädesch Schung oder Gipser.
Dei Stiwelen kennen mat ungeschlossenen Stremp kombineiert gin, dei Drock- an Temperaturännerungen erkennen.



Foussmykose oder Fousspilz

Den Fousspilz ass net geeegent fir domat d’Liichtathletik ze machen. Desen Begreff bezitt sech op d’Dermatomykose, dh eng Infektioun vun der Haut duerch een mikroskopesch klengen Pilz, den sech am heefechsten duerch d’Ofbliederen vun der Haut an d’Optrieden vun Schnetter zweschen den Zeiwen manifesteiert. Glecklecherweis kennen wirksam Behandlungen dat iwerwannen an eweghuelen.



Plantarwarzelen

Plantarwarzelen sin guddarteg, mee unstiechend Tumoren, dei aus enger Priferatioun vun Zellen an der Epidermis resuleieren. Den Erreger ass den Papillonvirus Typ 1,2,4,7 oder 63 (des verschidden Typer gin unhand klinesch sichtbarer Symptome klassifizeiert.)



Hämatom Subunguales

Een Hämatom Subunguales ass een Hämatom, welcht sech enner engem Fangernol befend. Et trett no engem Trauma oder verschiddenen, um Nol, opgehollenen Mikrotraumata op.